چراغ های سقفی روکار و توکار و بررسی آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 3 آذر 1402
بازدید : 179
نویسنده : سئوکار


امروزه وسایل و صنایع نورپردازی از اهمیت خاصی برخوردار است و دلیل این اهمیت به تاثیر نور در دکوراسیون مربوط می شود. در واقع روش های نورپردازی بر دکوراسیون محیط های مختلف تاثیر می گذارد و همین امر باعث اهمیت روزافزون وسایل نورپردازی می شود. در عمل انتخاب وسایل روشنایی باید متناسب با نوع استفاده در محیط باشد. بنابراین به عنوان یک طراح، برقکار یا سازنده باید انواع چراغ های سقفی و تفاوت های آنها را بشناسید. چراغ های سقفی یکی از انواع لامپ های ال ای دی هستند که به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. چراغ های سقفی دارای پایه ای هستند که می توان آن را به دیوار متصل کرد. در واقع، در یک چراغ سقفی دو قسمت وجود دارد: لامپ و پایه. پایه با یک نخ به لامپ متصل می شود.

چراغ های سقفی در واقع یکی از وسایل روشنایی هستند که برای محیط های مختلف کاربرد دارند. چراغ های سقفی به دو دسته چراغ های سقفی روکار و چراغ های سقفی توکار تقسیم می شوند و به دو صورت قابل استفاده و نصب بر روی سقف می باشند. دلیل ایجاد این نوع لامپ تولید نوری یکنواخت و روشن است. با توجه به اینکه چراغ های سقفی روی سقف نصب می شوند، قابلیت پخش یکنواخت نور و روشنایی را دارند و به همین دلیل پرفروش ترین چراغ ها هستند.

چراغ های سقفی بر اساس روش نصب

اگر بخواهیم چراغ های سقفی فنی مهندسی ثامن را دسته بندی کنیم، می توانیم آنها را بر اساس تکنولوژی ساخت، منبع نور و روش نصب دسته بندی کنیم. از آنجایی که این نوع لامپ بر روی سقف نصب می شود، نحوه نصب آن بر روی سقف می تواند یکی از راه های طبقه بندی آن باشد. چراغ های سقفی سطحی و چراغ های سقفی توکار.

آتش سوزی سقف توکار

چراغ سقفی توکار به طور کامل به سقف متصل می شود، بنابراین بهتر است برای محیط هایی با سقف کوتاه از آن استفاده کنید. همچنین چراغ سقفی نصب شده فقط برای مکان هایی با سقف کاذب قابل استفاده است. چراغ های سقفی توکار همانطور که از نامش پیداست در سقف تعبیه می شوند، مشکل این نوع چراغ ها این است که به دلیل تعبیه بودن نمی توانند نور را به داخل اتاق پخش کنند. به همین دلیل اغلب در محیط های اداری، شرکت ها و ... استفاده می شوند همچنین برای نصب روشنایی توکار باید به عایق بندی مناسب سقف توجه شود، سقف باید کاملاً از رطوبت عایق باشد، زیرا در غیر این صورت آب و رطوبت می تواند وارد این چراغ ها شود. نکته دیگری که قبل از نصب چراغ های سقفی باید به آن توجه کنید ارتفاع سقف است که ارتفاع این قسمت باید حداقل 80/1 متر باشد.

چراغ سقفی

این چراغ همچنین به عنوان چراغ فرورفته روی سقف نصب می شود، اما برای نصب نیاز به قاب جداگانه دارد. چراغ سقفی هیچ محدودیتی ندارد و در هر پیکربندی با هر نوع سقفی قابل استفاده است.

چراغ های سقفی بر اساس تکنولوژی تولید

این نوع نورپردازی را می توان علاوه بر نورپردازی بیرونی و داخلی به دو نوع لامپ سقفی LED و لامپ سقفی smd با توجه به تکنولوژی تولید تقسیم کرد. مصرف عالی انرژی و هزینه کم در کنار ایجاد روشنایی یکنواخت و ارائه نتایج خوب مادام العمر از مزایای بارز استفاده از لامپ های سقفی است. چراغ‌های ال‌ای‌دی از فناوری SMD LED یا COB LED پشتیبانی می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه روی زمین نصب شده یا تعبیه شده‌اند. هر دو نوع لامپ می توانند نور باکیفیت ساطع کنند و به دو صورت از داخل یا از جانب به سقف متصل می شوند. وقتی صحبت از فناوری SMD LED می شود، به این معنی است که چندین LED یا دیود ساطع کننده نور روی برد وجود دارد. وجود تعداد زیادی لامپ ال ای دی باعث ایجاد نوری یکنواخت و یکنواخت خواهد شد به طوری که با روشن شدن این نوع لامپ ها نور مانند یک پنل روشن به نظر می رسد. صفحه نمایش نور با قابلیت پخش یکنواخت نور. فناوری COB با SMD متفاوت است، در این فناوری نور به صورت پرتو ساطع می شود، زیرا دیودها فرکانس بالایی دارند و هنگامی که این دیودهای نور روشن می شوند، به عنوان یک هسته نوری عمل می کنند و توانایی انتشار نور به شکل را دارند. از پرتوها نور دارند.

چراغ های سقفی ضد آب در برابر آب و گرد و غبار بسیار مقاوم هستند. مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرد و غبار آنها را به بهترین منبع نور برای حمام، استخر و فضاهای بیرونی تبدیل می کند.

نور خطی

لامپ های خطی نوع دیگری از لامپ ها هستند که به صورت خطی طراحی می شوند. این نوع وسایل معمولاً در محیط های اداری و تجاری استفاده می شوند. این چراغ ها به صورت پشت سر هم روی سقف نصب می شوند تا نوری یکنواخت و هماهنگ ساطع کنند. لازم به ذکر است لامپ های خطی به صورت توکار و روکار قابل نصب می باشند.

پنل LED

نوع دیگری از چراغ های ال ای دی پنل های ال ای دی یا بک لایت نام دارند، این نوع چراغ اداری روکار قابل نصب روی سطح و ساخت هستند که نور و روشنایی بسیار خوبی را منعکس می کنند. انعکاس نور این پنل ها بسیار قوی بوده و طول عمر بالایی دارد.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com